در تهیه نقشه‌های چون ساخت تاسیسات چه نکاتی باید مد نظر قرار گیرد؟

نقشه چون ساخت تاسیسات : در این مقاله قصد داریم ببینیم چه نکاتی را هنگام تهیه نقشه‌ چون ساخت تاسیسات باید در نظر بگیریم. پس با ما همراه باشید.

نقشه‌ چون ساخت یا نقشه ازبیلت باعث کاهش خطای اجرای کار و افزایش کیفیت و دقت ساخت و ساز می‌شود و همچنین می‌تواند تغییراتی را که قبل از اجرای نقشه اصلی لازم است انجام شود را به ما یادآوری کند.

با این حال هنگام طراحی نقشه چون ساخت تاسیسات باید نکات مهمی در نظر گرفته باشد تاسیسات می‌تواند برقی و یا مکانیکی باشد.

این نکات عبارت است از:
  • طبق مقررات اعلام شده از مقررات ملی ساختمان شماره (16-1-8-3) هر گونه تغییراتی در نقشه‌ها و مشخصات فنی نقشه چون ساخت باید حتما با ذکر علت به اطلاع مسئول مربوطه برسد.
  • همچنین این مشخصات یا اطلاعات تغییر یافته باید به تایید نهایی برسد.
  • هنگام تهیه نقشه چون ساخت یا ازبیلت در مورد تاسیسات فنی یا مکانیکی مربوط به لوله کشی، حضور ناظر آبفا ضروری می‌باشد. حضور ناظر آبفا به منظور تغییر تعرفه کاربری بنای مورد نظر از مسکونی به تجاری و اداری در غیر این صورت ممکن است هزینه استفاده از انشعابات چند برابر محاسبه شود.
  • این مورد درباره ناظر برق نیز صدق می‌کند. یعنی هنگام تهیه نقشه چون ساخت یا ازبیلت در مورد تاسیسات برقی حضور ناظر برق ضروری می‌باشد. حضور ناظر برق به دلیل نظارت بر قطع و وصل انشعاب برق یا کنتور می‌باشد.

تمامی مراحل باید با کسب تاییده‌های لازم پیش رود تا از تحمیل هزینه‌های اضافی به مجموعه جلوگیری شود. همچنین تهیه نقشه‌های چون ساخت بر عهده پیمانکار مجموعه می‌باشد.

نقشه چون ساخت یکی از مواردی است که اغلب اوقات کارفرمای پروژه قبل از اجرای مرحله بعدی در هر پروژه از ساخت و ساز برای پیشرفت کار از پیمانکار درخواست می‌کند.

نقشه چون ساخت تاسیسات

در تهیه نقشه‌های چون ساخت تاسیسات چه نکاتی باید مد نظر قرار گیرد؟

برای مشاهده وبسایت “شرکت مهندسی آراد بهینه انرژی” و اطلاع از زمینه فعالیت شرکت، اینجا کلیک نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *