برچسب انرژی در ساختمان‌های غیر مسکونی

برچسب انرژی در ساختمان‌ها، متفاوت با تجهیزات می‌باشد. هر ساختمان اتیکت انرژی مختص به خود را دارد،  برای صدور برچسب انرژی ساختمان باید مطالعات بیشتری انجام شود تا میزان مصرفی انرژی ساختمان مشخص شود و با توجه به اینکه منابع سوخت فسیلی بخاطر استفاده بیش از حد، رو به پایان هستند.

در کشور ما مصرف انرژی در ساختمان‌ها بخصوص ساختمان‌های غیر مسکونی دو برابر مصرف انرژی در جهان است.

‌یافتن راهکارهایی برای مصرف بهینه انرژی ضروری به نظر می‌رسد و ‌یکی از مهمترین اقداماتی که در این راستا انجام شده،  تهیه برچسب انرژی برای ساختمان می‌باشد. کاربرد اصلی این برچسب‌ها مدیریت کردن مصرف انرژی است

برچسب انرژی

اطلاعات برچسب انرژی ساختمان غیر مسکونی

اجزای ساختمان‌های غیر مسکونی برای محاسبه مصرف انرژی
  • محل ساختمان از نظر مختصات جغرافیایی
  • نوع کاربری ساختمان
  • زیر بنای ساختمان
  • مساحت بخش‌های مختلف ساختمان
  • تعداد لوازم مصرفی و مشخص کردن توان مصرفی آنها
مصرف انرژی

مصرف انرژی در ساختمان

مصرف انرژی در ساختمان‌های غیر مسکونی

برای محاسبه مصرف انرژی در ساختمان‌ها شاخص‌های زیادی وجود دارد اما مهم ترین آنها میزان مصرف انرژی است که در کشور ما برای ارائه برچسب انرژی نسبت به سایر شاخص‌ها از اولویت بالاتری برخوردار است.

در ساختمان‌های غیر مسکونی انرژی در حالت‌های مختلفی مانند سوخت‌های فسیلی و گاز و برق استفاده می‌شود که برای محاسبه مصرف انرژی باید عواملی مانند میزان مصرف اولیه انرژی  برای روشنایی، گرمایش و سرمایش و مصرف آب گرم مشخص شود و میزان مصرف انرژی اولیه از طریق فیش‌های آب و برق و گاز محاسبه و ارائه می‌شود و برای میزان مصرف کل دوره‌ی معمولاً سه ساله در نظر گرفته می‌شود و بعد از این مرحله سهم هر حامل انرژی مشخص و با استفاده از فرمول‌ها و نرم افزار‌های خاص میزان مصرف انرژی کل محاسبه می‌شود و سپس برچسب انرژی ساختمان صادر می‌شود.

 

برای مشاهده وبسایت “شرکت مهندسی آراد بهینه انرژی” و اطلاع از زمینه فعالیت شرکت، اینجا کلیک نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *